zaterdag 1 maart 2008

Ademnood


Na weer wat daagjes papa niet gezien te hebben zie je weer die achteruitgang. Dit keer in zijn ademnood. Moeite om de adem te vinden om te praten. En nog zoveel te vertellen. En met zoveel bravour en een hoop gvd's die Julian gelijk leuk overneemt. Vanochtend van boven naar beneden gebracht door soosvriend en worstenbroodjes hofleverancier Joost Meijer. Even samen anekdotes ophalen vooral over golfkar die te water ging en dan weer rusten. Met Annette, Mijke, Fanny, Julian en Babs de reeds bekende haring uit Monnickendam gegeten. Speciaal door visboer vanochtend geselecteerd. Toen even rustig praten en wat drinken met oom Michel en tante Annelies. Oom Michel heeft 5 jaar met papa gebridget en is volgens papa een zeer bijzonder mens die ook zijn kaarten zo mooi netjes neerlegt. Het is maar wat je bezig houdt ;-)
Lekker gegeten met dank aan Ad vanavond tarbot, garnaaltjes, puree en worteltjes. Nu weer even slapen en straks met tante Julia en neef Loek boven nog even praten over mogelijkheden om nog iets met golf te doen. Hij wil ook nog mollen komen vangen in Uitdam. Druk druk druk.... hij blijft organiseren. Die drukte in zijn hoofd en in zijn manier van doen heeft met de pillen te maken. Maandag weer overleg met de huisarts of we iets kunnen doen.
B. heeft brabantse teksten voorgelezen en ondanks export van ruim 20 jaar ken ik da keigoed. Geweldige brief in Brabants zat bij de tekening die gisteren op de weblog stond, inderdaad zoals door Ilse herkent de man die ook altijd Hotel Prinsen met carnaval voorzag van mooie tekeningen. De tekening staat ingelijst, schitterend!

Papa kan niet meer achter de computer maar we lezen alles voor. Morgen verjaardag van zus Ans. We gaan er alles aan doen om hem daar ook weer van te laten genieten.
(foto Joost Meijer)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

"STORM" ,het stormt in mijn hoofd en in mijn lichaam.
De storm in mijn hoofd komt met vlagen en geeft me veel gedachten,het "blaast de stof '' af van gedachten die ik heb weggedrukt.
Goed dat ik die weer vind in mijn hoofd,kan ik er nog iets mee doen.
Die storm in mijn lichaam, die komt met vlagen veel te snel,ik hoop dat hij soms nog even wil gaan liggen.
Dan kan het "boven blijven waaien" ,want er komt nu zoveel terug
Daar kan ik nog wat mee.

En daarna , pas daarna als het stopt met stormen
dan komt er "een zucht van verlichting" ,slechts een bries!

Roland

Anoniem zei

Hoi lieve Hans, Fanny, Annet en Babs en de rest van de fam,

Nog ff een berichtje van die kleine van Giel. Wat moet jij trots zijn op je lieve vrouw en kinderen voor al dat zorgen en regelen.
Wat fijn dat je van die lieve bewegende trapliften hebt, Hans. En van die privé tuinmannen die ervoor zorgen dat alles er zo mooi bij staat en ligt.

Dat gvd'en zit volgens mij toch echt in de familie hoor. Zelfs neven en nichten gebruiken deze uitdrukking "noem het maar uitdrukking" aan de lopende band. Met een aantal gvd'en door het verhaal heen, komt het verhaal toch wat indrukwekkender en spannender over. Babs, Misschien kun je Julian er nog van overtuigen dat pvd "potverdorie" ook best stoer is en zeker zo doeltreffend in een spannend verhaal. Voor Hans is het echt te laat om dit nog aan te passen. En eerlijk is eerlijk,ook al zou hij 150 worden dan past potverdorie nog steeds niet bij hem. Hans, vertel nog maar heel veel verhalen met vaak gvd en misschien nog wat andere uitdrukkingen die niet altijd voor kinderoren bedoelt zijn. Ik weet zeker dat er nog veel mensen van je verhalen zullen genieten.

Groetjes en weer een goede week voor jullie allemaal.

Petra

PS. Soms hoop je dat de tijd af en toe stil kan staan.